Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komunikační aktivity nakladatelství Kniha Zlín v letech 2011-2012
Lepková, Klára ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Dolanský, Pavel (oponent)
Cílem bakalářské práce s názvem Komunikační aktivity nakladatelství Kniha Zlín v letech 2011-2012 je pojednat marketingovou komunikaci moderního zlínského nakladatelství, které chce českému čtenáři představit kvalitní, mladou literaturu, která se objevuje především na evropském trhu. Kniha Zlín na trhu funguje osm let, ale na poli marketingu se začala výrazně prosazovat až v roce 2011, kdy zároveň začala vydávat elektronické knihy. Ve své práci chci představit marketingovou komunikaci zlínského nakladatelství v letech 2011 a 2012 a potažmo jeho přínos jak v oblasti marketingu, tak v oblasti literární. Práce popisuje vznik nakladatelství, jeho vizi, ale důraz je kladen především na marketingovou strategii, respektive na komunikační aktivity v on-line prostředí, jmenovitě na sociálních sítích. Mimo to je prostor věnován i fenoménu elektronických knih, PR aktivitám, jednotnému vizuálnímu stylu, jednotlivým edicím. Důraz je kladen i na severskou literaturu, jejíž publikací se Kniha Zlín v roce 2011-2012 zabývala nejvíce. Dalším tématem je i postavení na českém knižním trhu, kde je Kniha Zlín konfrontována se svými konkurenty. Práce se krátce věnuje i literárním ohodnocením, kterými se Kniha Zlín pyšní a jejich významem v rámci marketingu.
Online služby Národní technické knihovny v Praze
Hedvíková, Květa ; Římanová, Radka (vedoucí práce) ; Drobíková, Barbora (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vybranými službami Národní technické knihovny v Praze. Věnuje se problematice e-knih, konsorcií na nákup zdrojů, hledání v různých katalozích v NTK. Popisuje různé další služby knihovny jako Oborovou bránu TECH, Virtuální polytechnickou knihovnu, Národní úložiště šedé literatury, službu eBooks on Demand a službu Ptejte se knihovny. Cílem je zjistit přínos služeb pro čtenáře i budoucí směr vývoje. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Selfpublishing v českém prostředí a změny na knižním trhu s ním spojené
Blažek, Radek ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Jedna z prvních českých prací na téma selfpublishing. Ačkoliv si nepochopení, zakázaní a jinak omezení autoři v minulosti mohli vydat knihu vlastním nákladem, fenomén selfpublishingu, který spisovatelům s pomocí některého ze specializovaných portálů umožňuje zařídit publikaci díla během několika kliknutí a velice levně, je poměrně nový. Větší rozmach začíná zhruba od poloviny první dekády 21. století - a to jak v zahraničí, tak v Česku. Jak ale tato práce ukazuje, následný rozvoj se v USA, které jsou považovány za kolébku této technologie, a v tuzemském prostředí liší. První kapitola mapuje historii samopublikování a dává selfpublishing do kontextu samizdatu, vydávání knih vlastním nákladem a vydání přes klasického nakladatele, snaží se selfpublishing charakterizovat. V druhé kapitole se čtenář seznámí s technologiemi, které umožnily nástup a rozšíření selfpublishingu. Třetí kapitola analyzuje projevy selfpublishingu na knižních trzích v ČR a v USA, dává je do kontextu a porovnává také nejvýznamnější poskytovatele těchto služeb - a to jak ty americké, tak české. Stav, kdy se na veřejnost dostávají díla amatérských autorů, mnozí odborníci i zavedení spisovatelé kritizují, tato práce proto neignoruje ani kritiku, jež k selfpublishingu směřuje. Popsány jsou rovněž vzácné příklady selfpublikujících...
Komunikační aktivity nakladatelství Kniha Zlín v letech 2011-2012
Lepková, Klára ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Dolanský, Pavel (oponent)
Cílem bakalářské práce s názvem Komunikační aktivity nakladatelství Kniha Zlín v letech 2011-2012 je pojednat marketingovou komunikaci moderního zlínského nakladatelství, které chce českému čtenáři představit kvalitní, mladou literaturu, která se objevuje především na evropském trhu. Kniha Zlín na trhu funguje osm let, ale na poli marketingu se začala výrazně prosazovat až v roce 2011, kdy zároveň začala vydávat elektronické knihy. Ve své práci chci představit marketingovou komunikaci zlínského nakladatelství v letech 2011 a 2012 a potažmo jeho přínos jak v oblasti marketingu, tak v oblasti literární. Práce popisuje vznik nakladatelství, jeho vizi, ale důraz je kladen především na marketingovou strategii, respektive na komunikační aktivity v on-line prostředí, jmenovitě na sociálních sítích. Mimo to je prostor věnován i fenoménu elektronických knih, PR aktivitám, jednotnému vizuálnímu stylu, jednotlivým edicím. Důraz je kladen i na severskou literaturu, jejíž publikací se Kniha Zlín v roce 2011-2012 zabývala nejvíce. Dalším tématem je i postavení na českém knižním trhu, kde je Kniha Zlín konfrontována se svými konkurenty. Práce se krátce věnuje i literárním ohodnocením, kterými se Kniha Zlín pyšní a jejich významem v rámci marketingu.
Ediční profil a marketingové aktivity Nakladatelství Kniha Zlín
Kajabová, Marieta ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Batistová, Anna (oponent)
Ve své práci jsem se komplexně zaměřila na malé a relativně mladé nakladatelství Kniha Zlín. Cílem je poskytnout základní údaje o českém knižním trhu, zmapovat historii nakladatelství, s tím související vývoj jejich poměrně specifického edičního profilu, do kterého je v poslední době zahrnut také trend v podobě elektronických knih. Na základě poskytnutých statistik zhodnotím úspěšnost jednotlivých edic a konkrétních titulů, jak papírových, tak e-knih, a srovnám Knihu Zlín s konkurenčními nakladatelstvími. V další části práce shrnuji dosud vynaložené marketingové aktivity jak z prostředí internetu, tak i mimo něj a obraz nakladatelství v médiích.
Přehled českých regionálních nakladatelství, jejich význam a místo na současném knižním trhu
Jůzová, Jana ; Stöcklová, Anna (vedoucí práce) ; Vorlíčková, Blanka (oponent)
Bakalářská práce "Přehled českých regionálních nakladatelství, jejich význam a místo na současném knižním trhu" se zabývá problematikou regionálních nakladatelství v České republice, jejich významem a místem na současném knižním trhu. V úvodu práce definuje pojem regionální nakladatelství a stanovuje, koho lze za regionálního nakladatele považovat. Vyhodnocuje marketingové nástroje včetně specifik tohoto segmentu knižního trhu. V další části předkládá přehled nakladatelů a podrobně mapuje kvantitativní a kvalitativní úroveň jejich produkce. Závěr práce se zamýšlí nad možnostmi rozvoje nakladatelství a prodeje knih v budoucnu a je zde shrnut empirický průzkum, odpovědi nakladatelů na strukturované otázky a přehledné grafy. Klíčová slova Regionální nakladatelství, Česko, knižní trh, marketing, e-knihy.
Elektronické knihy ve specializovaných knihovnách - akvizice, katalogizace a služby
Bártová, Tereza ; Římanová, Radka (vedoucí práce) ; Stöcklová, Anna (oponent)
Bakalářská práce analyzuje situaci elektronických knih v českých specializovaných knihovnách. Úvodní kapitoly jsou věnovány obecně elektronické knize, se zaměřením na vědecké "e-born" monografie. Popsány jsou procesy spojené s vydáváním e-knih a obecné principy budování knihovního fondu. Dále je obecně zmapována situace v českých specializovaných knihovnách, zejména v souvislosti s dotačními programy MŠMT ČR na podporu infrastruktury výzkumu a vývoje (2000-2011). Zmíněny jsou možnosti vyhledávání e-knih. Formou hloubkového strukturovaného rozhovoru s odbornými pracovníky Národní technické knihovny a Národní lékařské knihovny byly zjištěny podrobnosti týkající se akvizice, zpracování a zpřístupnění elektronických knih a informace následně zpracovány a porovnány.
Kniha jako médium a její postavení v současném světě : papír versus monitor
Piskáčková, Klára ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Vlček, JIří (oponent)
Účelem této práce je analyzovat nově vzniklý fenomén elektronických knih a elektronického publikování, zmapovat důsledky e-knih ve vztahu ke knihám papírovým a popsat jejich pro a proti. Práce se také snaží porovnat čtečky elektronických knih, které jsou aktuálně dostupné na českém trhu, a vytvořit srovnání nejčastěji používaných formátů e-knih. Budoucnost elektronických knih v České republice se dá jen těžko předpovědět, přesto však tato bakalářská práce předkládá několik názorů českých nakladatelů, knihkupců a autorů ve snaze navrhnout, jak by tato budoucnost mohla vypadat.
Elektronické knihy a jejich tvorba
Kijkova, Eugenie ; Krejčová, Iva (vedoucí práce) ; Vlnas, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá odvětvím elektronických knih. Pojednává o historii vzniku tohoto odvětví a porovnává klady a zápory elektronické knihy oproti její tištěné podobě z pohledu autorů knih i čtenářů. Dále podrobně rozebírá nejpoužívanější formáty e-knih v ČR a způsoby jejich ochrany DRM proti ilegálnímu šíření. Rozebírá různé typy hardware pro čtení elektronických knih a porovnává výhody a nevýhody každého z nich. Rovněž informuje o programech vhodných pro správu knihovny elektronických knih a jejich četbu. V praktické části představuje návod práce se softwarem Calibre z pohledu vytvoření uspořádané knihovny, konverzi formátů a synchronizace e-knih do elektronické čtečky. Hlavním cílem celé práce je podat ucelený pohled na elektronické knihy na současném českém trhu a představit způsoby efektivní práce s elektronickou knihou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.